Matt Firor strávil 20 let v herním průmyslu přemýšlením a vytvářením online her. Dřívější vedoucí projektu Dark Age of Camelot, Firor opustil studio a začal s monumentálním úkolem přivést sérii The Elder Scrolls online. S Oblivionem jako startovacím bodem, zažil roky „škrábáním se na hlavě“ a vytvářením týmu. Přečtěte si amatérsky přeložený rozhovor a zjistěte, jak hra začala, míru účasti Todda Howarda, directora ostatních The Elder Scrolls her, a tak tým zkouší udělat The Elder Scrolls Online hrou, kterou přijmou hardcore fanoušci celé předchozí série.
„Zenimax mě najal, abych udělal The Elder Scrolls Online, věděli, že chtějí přenést The Elder Scrolls do MMO vesmíru (prostředí). Tehdy to bylo velmi brzy po Oblivionu a po velkém úspěchu Oblivionu i nezávislých pokusů přivést Oblivion online to bylo logické, proč z toho udělat MMO. Bethesda Game Studios je samozřejmě místo, kde se všechny ostaní The Elder Scrolls hry zrodily a náš vztah s nimi je fantastický. Todd Howard (hlavní direktor TES II: Daggerfall a všech následujících TESů) byl od začátku velký podporovatel tohoto projektu (což je divné, vždycky tvrdil, že nechce The Elder Scrolls Online). Dal nám tři stránky materiálu o tom, kde se hra bude odehrávat, jaké jsou pro ni základy, a tak podobně. Velmi radostně nás podporoval. Máme tedy velmi silný „most“ (spojení) mezi našimi studii. Při výrobě TES Online prakticky kooperujeme. Todd je člověk, který vytvořil TES vesmír, takže si chceme být 100% jistí, že všechno bude v naprostém pořádku. Posunutí času o tisíc let nazpátek má mnoho výhod. Za prvé, můžete říci o mnoho více příběhů, které nejsou přesně spojeny s příběhy, které hráči zažili v časových úsecích Singleplayer TES her. Typickým příkladem tohohle jsou Star Wars: The Old Republic. Můžete jít zpátky a vytvořit příběh s frakcemi které znáte, rasami které znáte, částmi Tamrielu, které znáte, ale nikdo ve skutečnosti neví, co se stalo ve druhé Éře, protože nikdo to období nezažil. Dá vám to všechny charaktery, všechny aspekty TES hry, ale téměř žádné příběhy, takže je to pro nás výhodné.
Vizi pro hru jsme dali dohromady vlastně velmi rychle, a to je: My máme to skvělé prostředí pro hru z Oblivionu a Skyrimu. Nechceme to měnit. Chceme mít úžasný svět, můžete jít kamkoliv, vždy najdete něco, co dělat. Můžete prozkoumávat, potkávat zajímavé charaktery se zajímavými příběhy. A kvůli části mé kariéry v Mythicu, u Dark Age of Camelot, já chtěl „kickass“ (něco jako úžasné) PvP, protože KAŽDÁ The Elder Scrolls hra má svůj konflikt připoután k hlavnímu příběhu. V Elder Scrolls Online se můžete stát členem jedné z těch válčících frakcí, můžete se připojit do války mezi rozdílnými Aliancemi. My jsme věděli, že chceme dát do hry části všech provincií. Takže budete moci prozkoumat alespoň malý kousek každé provincie. Dívali jsme se na mapu a říkali si „Kde by se mohli zformovat Aliance, kde by bylo logické místo pro rasy spojit se do Aliancí.“
Každá The Elder Scrolls hra má rozdílnou kulturu ve hře. Například TES 3: Morrowind. Hrajete v Morrowindu, kde nacházíte mnoho ruin, je tam Dwemerská kultura, byly tam Rodinné hrobky, Daedrické chrámy a mnoho dungeonů. Takže jsme si ptořebovali být jistí, že naše území Morrowindu budou mít také Daedrické ruiny a Dwemerské ruiny, a díky tomu, když půjdeme do zemí Morrowindu, najdete je.
V Naší verzi Cyrodiilu jsme se hodně snažili, aby byla podobné té Oblivionské. Jeskyně, dungeony na stejných místech, hory na stejných místech. Ruiny vypadají stejně. Dali jsme velké úsilí do toho, aby jste měli z Cyrodiilu stejný pocit, jako v TES IV: Oblivion. V naší verzi Cyrodiilu se budete cítit doma.
Když jsme budovali studio, jistě, že jsme se dívali po zkušených lidech. Ale chtěli jsme si být také jisti, že máme dobrou komunitu, která chce pracovat společně. Je to dlouhý proces. Chcete si být jisti, že máte skupinu lidí, kteří mají na to to dělat. Skupina se smelovala dlouhý čas, a nyní míříme za úspěchem. Máme vellkou a silnou skupinu lidí pohybujících se v MMO světě už delší dobu, a jsme velmi šťastní. Tak jsme začali s The Elder Scrolls Online.
Teď o pojmenování. Tady nám udělalo problém nastavení hry o tisíc let na zpět, vzhledem k budoucím datadiskům. Na stole byli různé návrhy, jako The Elder Scrolls: Empire, nebo The Elder Scrolls: Tamriel. Ale nakonec jsme se rozhodli pro jednoduché řešení. A tím je The Elder Scrolls Online. Pěkné, jednoduché, jméno říká vše.
V mé mysli jsou především hráči. Jsou tu ti, kteří nikdy nehráli Online hru, a pak jsou tu miliony těch, kteří už nějakou hráli. My se snažíme udělat tu trhlinu mezi oběma skupinami co nejmenší. Například hráči Skyrimu, kteří nikdy nehráli MMO. Uvidí menší interface, krásný velký svět, budou se cítit, jakoby to patřilo do TES světa. Podobné questy (úkoly), to jen dotváří skutečnost, že je to podobné, známé. Samozřejmě, že tam budou s ostatními hráči. Ostatní hráči jim můžou více méně připadat jako NPC, lovci, které jste mohli potkat ve Skyrimu. Majitel kovářství ve Skyrimu může být také člen gildy, který pro někoho něco vyrábí. Analogie s ostatními TES hrami tam jsou, a my se jen musíme ujsitit, že jim každý porozumí.“